Col·legi Oficial de Metges de Lleida

Estigueu al dia de les darreres notícies

Notícies

Els col·legis professionals de la salut a Lleida s’uneixen per impulsar la salut global des de la perspectiva One Health

30/10/2026
Categoria:

L'associació intercol·legial neix per promoure la cooperació entre professions i institucions, i presenta la I Jornada de Salut Global, que tindrà lloc el 5 de novembre a Lleida.

L’Associació de Col·legis Professionals de l’Àmbit de la Salut de les comarques de Lleida s’ha presentat públicament, amb la voluntat de consolidar-se com un agent de referència en l’àmbit de la salut global. La iniciativa vol fomentar el diàleg, la cooperació i el treball conjunt entre els diferents col·legis professionals i les institucions vinculades a la salut, en línia amb el concepte One Health (una sola salut), que promou una visió integral i interconnectada de la salut de les persones, els animals i el medi ambient.

L’acte de presentació, que ha tingut a la seu del Col·legi Oficial de Metges de Lleida (COMLL) ha comptat amb la participació de la Dra. Rosa M. Pérez, Gerent de la Regió Sanitària Lleida i directora dels serveis territorials de Salut a la regió i del Dr. Felip Benavent,  Gerent de la Regió Sanitària Alt Pirineu i Aran i director dels serveis territorials de Salut a la regió.

Actualment, l’associació està integrada pels vuit col·legis professionals següents:

  • Col·legi d’Educadors i Educadores Socials de Catalunya CEESC, delegació a Lleida
  • Col·legi de Professionals de l’Activitat física i de l’Esport de Catalunya COPLEFC
  • Col·legi Oficial d’Òptics i Optometristes de Catalunya COOOC (delegació de Lleida)
  • Col·legi Oficial de Metges de Lleida COMLL
  • Col·legi Oficial de Podòlegs de Catalunya PODOCAT (delegació de Lleida)
  • Col·legi oficial de Psicologia de Catalunya POPC (delegació de Lleida)
  • Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya
  • Col·legi Oficial de Veterinaris de Lleida COVLL

La I Jornada de Salut Global, un espai de reflexió i treball compartit

Durant l’acte s'ha presentat la I Jornada de Salut Global, una iniciativa impulsada conjuntament per la Intercol·legial de Salut i altres col·legis professionals amb l’objectiu de crear un espai de trobada, reflexió i intercanvi al voltant dels principals reptes de la salut des d’una perspectiva global i interdisciplinària.

La jornada se celebrarà el 5 de novembre a Lleida i s’articularà al voltant de tres taules rodones dedicades a qüestions d’actualitat: alimentació, salut i calor extrema, i salut física i mental.

Les sessions comptaran amb la participació de representants dels col·legis organitzadors i d’experts que abordaran, entre altres qüestions, la influència de l’arquitectura i de l’emergència climàtica en la salut de les persones. Amb aquesta iniciativa, els col·legis professionals volen reforçar la col·laboració entre disciplines i contribuir a una comprensió més àmplia de la salut, posant en valor la necessitat d’abordar els reptes actuals des d’una perspectiva compartida.

crossmenu