Col·legi Oficial de Metges de Lleida

Estigueu al dia de les darreres notícies

Notícies

El Col·legi de Metges de Lleida premia una estudiant de Medicina de la UdL

20/10/2026
Categoria:

El guardó, convocat per la Secció de Metges d'Acció Social i Humanitària, reconeix un treball sobre la relació entre la consciència de malaltia i l'autoestigma en persones amb esquizofrènia.

El Col·legi Oficial de Metges de Lleida (COMLL) ha lliurat avui el I Premi al millor Treball de Fi de Grau (TFG) de Medicina en l’àmbit social a Dora Vujasinovic Jovic, estudiant de la Facultat de Medicina de la Universitat de Lleida (UdL), pel seu treball «El preu de l’insight: com la consciència de malaltia influeix en l’autoestigma de les persones amb esquizofrènia».

El premi, convocat per la Secció de Metges d’Acció Social i Humanitària del COMLL, té com a objectiu reconèixer treballs acadèmics que destaquin per la seva rellevància, originalitat i aportació en l’àmbit social. El guardó està dotat amb 300 euros i un diploma acreditatiu.

El treball premiat analitza la relació entre la consciència de malaltia (insight) i l’autoestigma en persones amb diagnòstic d’esquizofrènia. L’estudi posa el focus en una qüestió rellevant per comprendre millor l’experiència de les persones afectades i reforça la importància d’incorporar la dimensió social i personal a l’abordatge de la salut.

Amb aquesta iniciativa, el COMLL vol donar visibilitat a la dimensió social de la medicina i fomentar l’interès dels futurs professionals per les realitats i els factors socials que influeixen en la salut de les persones. El premi també vol reconèixer el compromís dels estudiants amb una pràctica mèdica que tingui en compte les persones i el seu entorn.

L’acte de lliurament ha tingut lloc com a cloenda de la Jornada d’Innovació Social, organitzada per la Secció de Metges d’Acció Social i Humanitària, presidida pel Dr. Oriol Yuguero. Durant l’acte, s’ha felicitat la guardonada i s’ha destacat la importància d’una pràctica sanitària que vagi més enllà de l’atenció estrictament assistencial i tingui en compte els determinants socials de la salut, les situacions de vulnerabilitat i les necessitats de la comunitat.

crossmenu