Estigueu al dia de les darreres notícies

Notícies

Comunicat del Consell de Col·legis de Metges de Catalunya “Desmuntant fakes sobre vacunes”

09/12/2019
Categoria:

Vacunes 2

El Consell de Col·legis de Metges de Catalunya (CCMC) va fer públic dijous passat el comunicat Desmuntant “fakes” sobre vacunes, que rebat punt per punt les desinformacions difoses pels antivacunes. L’equip redactor del document està format per Magda Campins, cap del Servei de Medicina Preventiva i Epidemiologia de l’Hospital Vall d’Hebron; Valentí Pineda, president de la Societat Catalana de Pediatria; Purificación Robles, coordinadora del Grup de Vacunes i Profilaxi de la Societat Catalana de Medicina Familiar i Comunitària (CAMFIC); Antoni Trilla, cap del Servei de Medicina Preventiva i Epidemiològica de  l’Hospital Clínic, i Luis Carlos Urbiztondo, cap del Servei de medicina Preventiva de l’Agència de Salut Pública de Catalunya.

Podeu accedir al comunicat Desmuntant “fakes” sobre vacunes a https://www.comll.cat/wp-content/uploads/desmuntant-fakes-sobre-vacunes.pdf.

D’altra banda, el 40% dels continguts més rellevants a YouTube generen desinformació i posen en dubte l’eficàcia i la seguretat de les vacunes, segons l’informe El discurs antivacunes a Internet, elaborat pel Consell Audiovisual de Catalunya (CAC). L’informe, que es va presentar la setmana passada a Barcelona, analitza els continguts dels missatges antivacunes i evidencia que repeteixen els arguments pseudocientífics, com ara que les vacunes contenen components tòxics, provoquen malalties, neguen la immunitat col·lectiva i, a més, desacrediten als professionals.

crossmenu