La segona jornada del XIV Congrés estatal de responsables de Comunicació (RESCOM) dels col·legis de metges, que es va celebrar divendres al Parador El Roser de Lleida, va comptar amb les intervencions de Julián Villanueva, professor de l’IESE Bussines School, i d’Ana Isabel Cordobés, especialitzada en dades i visualització. Paral·lelament, els congressistes membres de les juntes de govern van assistir a una taula rodona que va tractar Com fer front a les notícies falses.
El professor Villanueva va recordar una cita de Philip Kotler a l’inici de la xerrada: “El màrqueting és l’art de trobar formes intel·ligents de col·locar el què un fa. És l’art de crear un valor superior per als clients”. La clau per comunicar bé és “posar-se a les sabates de l’altre”, segons aquest ponent. Així mateix, va parlar de la importància de la percepció en la creació d’una marca.
Ana Isabel Cordobés va presentar en el seu taller la “caixa d’eines” fonamental per adaptar el missatge al millor transmissor. Així va introduir els congressistes responsables de Comunicació dels col·legis en l’ús d’Instagram, Watermark per a l’edició de vídeos, en aplicacions per a l’elaboració d’infografies i gràfics i en el Mailchimp, entre d’altres app.
El congrés va finalitzar amb les intervencions del Dr. Serafín Romero, president del Consell General de Col·legis Oficials de Metges, i Ramon Mur, president del Col·legi de Metges, en la cloenda. En el decurs d’aquest acte, es va lliurar un simbòlic micròfon al representant de la junta de govern del col·legi de Càceres, entitat elegida per organitzar l’edició del 2020.
Per la tarda, un grup de congressistes van fer una visita guiada a la Seu Vella de Lleida
.